چطور ایمیل وردپرس را با استفاده از سرور SMTP جیمیل ارسال کنیم؟ (چهار روش)

آیا می خواهید با استفاده از یک سرور رایگان SMTP ایمیل های وردپرس خود را بفرستید؟

به طور پیشفرض، وردپرس از PHP برای ارسال ایمیل استفاده می کند که سرور قابل اتکایی نیست چرا که اغلب ایمیل هایی که از این سیستم ارسال می شوند به عنوان اسپم شناخته می شوند. استفاده از یک سرور SMTP بهترین راه برای این است که مطمئن شوید ایمیل های وردپرس شما به مقصد می رسند.

در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با استفاده از یک سرور رایگان SMTP ایمیل های وردپرس خود را ارسال کنید.

چرا باید از یک سرور SMTP برای ارسال ایمیل وردپرس استفاده کرد؟

 

اغلب صاحبین کسب و کار از این موضوع گلایه دارند که وردپرس ایمیل های آن ها را به درستی به مقصد نمی رساند. راحت ترین راه برای رفع این مشکل، استفاده از یک سرور SMTP است تا مطمئن شوید ایمیل های وردپرس شما به اینباکس مخاطبین فرستاده می شود. به طور پیش فرض، وردپرس از طریق PHP ایمیل های خود را می فرستد. متاسفانه اکثر سرورهای هاستینگ وردپرس به طور مطلوب با سیستم ایمیل PHP سازگاری ندارند.

حتی اگر ایمیل ها با استفاده از روش PHP به مقصد برسند، احتمال قوی وجود دارد که به عنوان اسپم شناخته شوند. این یعنی ممکن است این ایمیل ها قبل از آن که خوانده شوند، به طور اتوماتیک از پوشه اسپم حذف شوند و به کلی از بین بروند گویی که هرگز فرستاده نشده اند!

بهترین راه برای تضمین ارسال درست و مطلوب ایمیل ها در وردپرس، استفاده از یک SMTP server است. در واقع SMTP پروتوکول استاندارد ارسال ایمیل در اینترنت محسوب می شود.

سرورهای SMTP از سیستم اعتبارسنجی ایده آل و دقیقی استفاده می کنند تا مطمئن شوند که ایمیل مورد نظر توسط یک فرستنده معتبر و واقعی فرستاده شده است. این باعث افزایش قدرت ارسال ایمیل ها می شود و در نتیجه ایمیل های شما با امنیت کامل در صندوق دریافت یا همان اینباکس مخاطبین شما جای می گیرند.

حالا برای آن که بتوانید سایت وردپرس خود را به یک سرور SMTP متصل کنید، نیاز به یک افزونه یا همان پلاگین دارید تا این ارتباط را ایجاد کنید. ما از افزونه WP Mail SMTP استفاده می کنیم که بهترین افزونه SMTP برای وردپرس به شمار می رود.

این افزونه یک نسخه رایگان نیز دارد. حالا وقت آن است که ببینیم چگونه باید افزونه WP Mail SMTP را فعال کنید و به وسیله آن به معروف ترین سرور های SMTP متصل شوید.

 

نصب افزونه WP Mail SMTP  برای وردپرس

طبیعتا قدم اول این است که افزونه WP Mail SMTP plugin را نصب و سپس فعال کنید.

بعد از فعال سازی افزونه، از طریق صفحه ادمینی خود در وردپرس به مسیر WP Mail SMTP » Settings  بروید تا تنظیمات افزونه را انجام دهید.

کار خود را با وارد نمودن آدرس ایمیل و نام کسب و کار (شرکت) خود وارد کنید. ایمیل های وردپرس از این آدرس ایمیل و با این اسم فرستاده خواهند شد. سپس باید تیک Force From Email را بزنید تا مطمئن شوید که ایمیل های وردپرس شما با همین آدرس ایمیلی که وارد کرده اید به وسیله سرور های SMTP ارسال می شوند.

نکته: زدن تیک Force From Email باعث می شود تا حتی تنظیمات افزونه های دیگر مانند WPForms نیز باعث نشود تا ایمیل ها با اسم های متفاوت ارسال شوند.

در مرحله بعد، باید یک سرویس ایمیل رسانی SMTP را انتخاب کنید. کافی است روی یکی از گزینه های مورد نظر خود کلیک کنید.

ما در ادامه راهنمای قدم به قدم استفاده از چند مورد از سرورهای SMTP را مرور خواهیم کرد. کاری که شما باید بکنید این است که صفحه تنظیمات افزونه SMTP را باز نگه دارید و از اینجا راهنمای سرور مورد نظر خود را مطالعه کنید.

نکته: اگر در زمینه فنی این موضوع تجربه زیادی ندارید و احساس راحتی نمی کنید، به شما توصیه می کنیم که از نسخه الیت افزونه WP Mail SMTP استفاده کنید تا از راهنمایی عالی آن ها در طول فرایند نصب بهره مند شوید.

 

ارسال ایمیل های وردپرس با استفاده از سرور SMTP سندی بلو (Sendinblue)

 

Sendinblue  به شما اجازه می دهد تا ۳۰۰ ایمیل رایگان در هر روز از طریق وب سایت خود ارسال کنید.

ابتدا باید وارد سایت Sendinblue  شوید و در آن حساب کاربری بسازید. بعد از تایید آدرس ایمیل خود، از شما خواسته می شود تا طرح مورد نظر خود را خریداری نمایید.

همچنین می توانید از طرح رایگان آن ها استفاده کنید. برای این کار روی دکمه Continue with a Free plan کلیک کنید.

کد تایید به شما ارسال می شود و باید آن را در سایت وارد کنید. سپس می توانید داشبرد خود را در سندی بلو ببینید.

قبل از آن که پیشروی کنید، باید در سایت خود یک ساب دامین یا دامنه جانبی ایجاد نمایید. مانند: mail1.yourdomain.com

برای این کار، وارد حساب کاربری هاستینگ یا ارائه دهنده دامنه خود شوید و از دستورالعمل آن ها برای اضافه کردن دامنه جانبی استفاده نمایید.

مثلا اگر از هاستینگ Bluehost استفاده می کنید، کافی است به صفحه Domains » Subdomains   زیر قسمت داشبرد هاستینگ خود بروید.

حالا دیگر کار راحت است. ساب دامینی که می خواهید استفاده کنید را وارد نمایید (مثلا mail1) و روی دکمه Create کلیک کنید. حالا این ساب دامین یا دامنه جانبی به هاستینگ شما افزوده شده است.

بعد از ساخت دامنه جانبی، حالا باید آن را به حساب کاربری خود در سندی بلو نیز اضافه نمایید.

 

اضافه کردن دامنه جانبی (ساب دامین) به سندی بلو (Sendinblue)

 

در حساب کاربری خود در سندی بلو، به صفحه تنظیمات بروید. در این صفحه، قسمت Your Senders and Domains را پیدا کنید و روی دکمه Configure کلیک نمایید.

سپس روی تب Domains کلیک کنید و دکمه Add a New Domain را بزنید.

در ادامه نام کامله دامنه جانبی خود یا همان subdomain را وارد نمایید. مثلا: mail1.yoursite.com

مطمئن شوید که تیک باکس مورد نظر در تصویر زیر را زده اید تا با استفاده از این دامنه ایمیل های شما به شکل دیجیتالی امضا شود. بعد از آن دکمه Save را بزنید.

بعد از سیو کردن، یک پنجره باز می شود که در آن راه های مختلف برای تایید دامنه شما نشان داده شده است. راه پیش فرض استفاده از یک فایل هاست است، اما برای استفاده از این روش باید یک فایل HTML بسازید و با استفاده از FTP آن را آپلود کنید.

توصیه ما این است که از راه Add a DNS entry استفاده کنید. در این روش به شما یک کد مخصوص داده می شود که به وسیله آن می توانید اعتبار ساب دامین یا دامنه جانبی خود را تایید نمایید.

نکته: اگر به شکل اشتباهی این پنجره را بستید نگران نباشید. می توانید با کلیک روی لینک Verify This Domain در کنار نام ساب دامین خود، دوباره آن را برگردانید.

در مرحله بعد، باید در حساب کاربری هاستینگ خود تنظیمات DNS را برای دامنه خود باز کنید. هاست شما باید دستورالعمل های لازم در این خصوص را داشته باشد.

مثلا در Bluehost، در قسمت پایین صفحه رکوردهای DNS بخش TXT را خواهید دید.

سپس باید یک رکورد DNS TXT جدید بسازید.

در قسمت  Host Record (در بعضی موارد Host یا Name نامیده می شود) باید ساب دامین خود را وارد کنیدو مثلا : mail1.yourdomain.com

بسته به هاست شما، ممکن است از قبل این ساب دامین وارد شده باشد یا فقط لازم باشد بخشی از آن یا تمام آن را وارد نمایید.

برای بخش Value (در بعضی موارد TXT Value یا TXT data نامیده می شود) باید همان کد مخصوصی را که سندی بلو برای شما فرستاد کپی و پیست کنید.

مطمئن شوید که DNS TXT record  خود را ذخیره می کنید. بعد از ذخیره، به سندی بلو برگردید و روی دکمه Record Added. Please Verify It کلیک کنید.

نکته: ایجاد تغییرات در DNS می توانید بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد تا بشود اثر آن را در اینترنت دید. اگر تایید اعتبار با مشکل مواجه شد، بعد از چند ساعت دوباره تلاش کنید.

بعد از انجام این مرحله، شما همچنان باید دو رکورد DNS TXT دیگر نیز وارد کنید تا سندی بلو بتواند ایمیل هایی را که از دامنه شما ارسال می شود تایید اعتبار کند. به همین دلیل است که ارسال ایمیل با این سیستم ضمانت بالایی دارد.

در سندی بلو، روی دکمه Manage در کنار نام دامنه خود کلیک کنید و از منوی باز  شده، گزینه Authenticate this domain را بزنید. سپس در پنجره ای جدید، جزئیات رکوردهای DNS جدیدی که باید آن را اضافه کنید مشاهده خواهد شد. تنها کافی است دو رکورد اول را اضافه کنید. رکورد سوم مربوط به DNSای است که به تازگی اضافه کرده اید. به رکورد چهارم هم نیازی نیست و باید از آن صرف نظر کنید.

این دو رکورد جدید را به همان روشی که DNS قبلی را به هاست یا ارائه دهنده دامنه خود اضافه کردید، اضافه نمایید. سپس روی گزینه Record Added. Please Verify It برای هر DNS‌ کلیک کنید.

حالا، باید کار فعال سازی سندی بلو روی سایت وردپرس خود را به پایان برسانید. به همان صفحه تنظیمات افزونه WP Mail SMTP  که قبل تر باز کرده بودید برگردید. کادر API KEY را پیدا کنید. سپس روی لینک Get v3 API Key کلیک کنید.

این لینک شما را به صفحه ای از حساب کاربری سندی بلو می برد که در آن رمز مورد نظر قرار دارد. مانند تصویر زیر رمز را از کادر مورد نظر کپی کنید.

وقتی رمز را کپی کردید، به افزونه WP Mail SMTP برگردید و آن را در کادر API key پیست کنید. بعد از این کار حتما گزینه Save Settings را بزنید.

دیگر می شود گفت همه چیز به درستی تنظیم شده است. فقط باید صبر کنید تا سندی بلو حساب کاربری شما را فعال کند.

حالا وقت آن است که تست کنیم ببینیم آیا ایمیل شما به درستی کار می کند یا نه.

 

ارسال ایمیل های وردپرس با استفاده از سرور SMTP جیمیل

 

شما می توانید از یک حساب کاربری رایگان Gmail  برای ارسال ایمیل های SMTP استفاده کنید. اگر اکانت جی میل ندارید،‌ همین حالا یک اکانت بسازید تا بتوانید به مراحل بعدی قدم بگذارید.

ابتدا، وارد صفحه ادمینی سایت وردپرس خود شوید. در این جا باید افزونه WP Mail SMTP را که قبلا نصب کرده اید پیدا کنید. به صفحه WP Mail SMTP » Settings  بروید و جی میل را به عنوان پیام رسان خود انتخاب کنید.

خواهید دید که گزینه هایی برای وارد کردن Client ID و Client Secret دارید. همچنین یک URL قرار دارد که بعدا باید آن را کپی کنید، پس فعلا این صفحه را باز نگه دارید.

در قدم بعدی، به وب سایت Google Developers Console بروید. با قوانین و مقررات موافقت کنید و سپس روی دکمه Create Project کلیک کنید.

حالا باید یک پروژه جدید را ایجاد کنید. تمام کاری که باید در این قسمت انجام دهید این است که اسمی را که می خواهید از آن استفاده کنید، وارد نمایید.سپس روی دکمه Create کلیک کنید.

در اینجا داشبرد جدید خود را خواهید دید که پروژه جدید شما در قسمت بالایی صفحه نشان داده می شود. روی دکمه Enable APIs and Services کلیک کنید.

حالا API library را می بینید. در نوار سرچ که در تصویر زیر مشخص شده است، Gmail را تایپ نمایید.

سپس صفحه به روز می شود. اولین نتیجه سرچ باید Gmail API باشد. روی آن کلیک کنید.

در صفحه بعد، اطلاعاتی راجع به Gmail API به شما نشان داده می شود. کافی است مانند تصویر زیر روی دکمه Enable کلیک کنید.

چند ثانیه ای طول می کشد تا API فعال شود. بعد از آن باید روی دکمه Create Credentials کلیک کنید.

در صفحه بعد، از شما سوالاتی می شود که باید مطابق زیر گزینه های مورد نظر را انتخاب کنید:

Which API are you using? Gmail API

Where will you be calling the API from? Web browser (Javascript)

What data will you be accessing? User data

 

سپس روی دکمه What credentials do I need? کلیک کنید.

بعد از آن یک پنجره برای شما باز می شود که از شما می خواهد تا یک صفحه OAuth consent ایجاد کنید. روی لینک Set Up Consent Screen نمایید تا همین حالا این کار را انجام دهید. (این صفحه به کاربران کمک می کند تا بدانند شما چه کسی هستید و چگونه می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.)

صفحه OAuth consent در یک تب جدید باز می شود. در اینجا، شما باید نوع External را انتخاب کنید و روی دکمه Create کلیک نمایید.

نکته: فعلا قرار است اپلیکیشن (در اینجا به معنای درخواست) را در حالت تست نگهداریم. در نتیجه چیزی برای عموم به نمایش گذاشته نخواهد شد.

در مرحله بعد، برای درخواست (اپلیکیشن) خود  یک نام انتخاب کنید و آدرس ایمیل خود را برای ایمیل پشتیبانی وارد نمایید.

بعد از انجام این کار، به قسمت پایینی صفحه بیایید تا به بخش دامنه های تایید اعتبار شده (Authorized domains) برسید. روی گزینه Add Domain کلیک کنید و نام دامنه خود را وارد نمایید.

نکته: نام دامنه خود را بدون http، https یا www در ابتدای آن وارد کنید.

سپس آدرس ایمیل خود را وارد کنید. بعد روی دکمه Save and Continue کلیک کنید.

در صفحه Scopes هم روی دکمه Save and Continue کلیک کنید. در صفحه Test users روی دکمه Add Users کلیک کنید و آدرس جیمیل خود را وارد نمایید.

حالا دوباره روی دکمه Save and Continue کلیک کنید. وقتی به بخش توضیحات یا Summary رسیدید، ادامه دهید و به تب دیگر خود برگردید تا مدارک پروژه خود را تنظیم کنید.

در اینجا، می توانید هر اسمی را وارد کنید و یا بگذارید همان اسم پیش فرض باقی بماند.

در قسمت Authorized JavaScript origins باید نام دامنه وب سایت خود را وارد کنید.

در Authorized redirect URIs باید url ریدایرکت از صفحه تنظیمات WP Mail SMTP را وارد کنید.

سپس در قسمت پایینی یک دکمه Refresh را خواهید دید. روی آن کلیک کنید تا دکمه Create OAuth client ID ظاهر شود و حالا روی این دکمه هم کلیک نمایید.

حالا دیگر فرایند ساخت درخواست نامه گوگل وب را به پایان رساندید. تنها کافی است روی دکمه Done کلیک کنید.

حالا درخواست وب جدید خود را در یک لیست مشاهده خواهید کرد. روی آیکون مداد در مقابل آن برای ویرایش کلیک کنید.

در این بخش می توانید Client ID  و  Client Secret خود را ببینید.

باید این دو کادر را که در تصویر زیر مشخص شده اند کپی کنید و در صفحه تنظیمات افزونه WP Mail SMTP  پیست نمایید. سپس روی گزینه Save Settings کلیک کنید.

حالا صفحه رفرش خواهد شد. به قسمت پایینی بیایید و روی دکمه Allow plugin to send emails using your Google account کلیک کنید.

یک پنجره برای شما باز می شود که باید در آن حساب ایمیل خود را انتخاب کنید. سپس یک پیام هشدار به شما نشان داده می شود. روی Advance کلیک کنید و سپس روی لینک Go to wpmailsmtp.com کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

نکته: بابت پیام هشدار نگران نباشید چرا که این در واقع همان اپلیکیشن شما است و چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

سپس یک پنجره دیگر برای شما باز می شود که از می خواهد اجازه شما را کسب کند. روی گزینه Allow کلیک کنید.

در نهایت، باید انتخاب خود را تایید کنید و دوباره روی دکمه Allow کلیک کنید.

بعد از انجام این کار، به افزونه WP Mail SMTP برگشت داده خواهید شد. یک پیام خواهید دید که می گوید شما توانستید با موفقیت سایت خود را به پروژه Google API متصل کنید.

حالا وقت آن است که سیستم ارسال ایمیل خود را تست کنید.

 

ارسال ایمیل های وردپرس با استفاده از سرور SMTP میل گان (MailGun)

 

MailGun  یک ارائه دهنده معروف در زمینه سرویس ایمیل SMTP است.  این ارائه دهنده اجازه می دهد تا سه ماه، تعداد ۵۰۰۰ ایمیل در هر ماه را به شکل رایگان بفرستید.

در ابتدا، باید وارد وب سایت MailGun website شوید و روی دکمه Stard Sending کلیک کنید تا یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

باید جزئیات کارت اعتباری خود را وارد نمایید. اگر بیشتر از ۵۰۰۰ ایمیل بفرستید، یا بخواهید بیش از سه ماه از این سرویس استفاده کنید، سپس به ازای هر ۱۰۰۰ ایمیل مبلغ 0.80 سنت دلار آمریکا از کارت اعتباری شما کسر خواهد شد.

وقتی کارتان تمام شد روی گزینه Create account در پایین صفحه کلیک کنید.

حالا می توانید داشبرد حساب کاربری خود را ببینید:

قبل از ادامه دادن، در صندوق ورودی ایمیل خود ایمیل تایید اعتباری که از سوی Mailgun فرستاده شده را پیدا کنید. روی لینک آن کلیک کنید تا حساب کاربری شما در Mailgun فعال شود.

نکته: همچنین یک ایمیل دیگر نیز از Mailgun دریافت خواهید کرد که به شما می گوید یک کلید API به حساب Mailgun شما اضافه شده است. این ایمیل نیز عادی است و جای نگرانی ندارد.

بعد از کلیک روی لینک تایید اعتبار، از شما خواسته می شود تا شماره موبایل خود را نیز وارد و تایید کنید. بعد از آن دوباره به سمت داشبرد خود در Mailgun هدایت می شوید.

حالا باید یک ساب دامین یا همان دامنه جانبی در وب سایت خود ایجاد کنید. مانند: mg.yourdomain.com

برای این کار، وارد حساب کاربری هاست خود شوید و از دستورالعمل آن ها پیروی کنید. مثلا اگر از Bluehost استفاده می کنید، باید به صفحه Domains » Subdomains  بروید.

بعد از ساخت ساب دامین، به داشبرد میل گان (Mailgun) برگردید و به صفحه Sending » Domains  بروید.

سپس باید ساب دامینی را که در حساب کاربری هاستینگ خود ساخته بودید را در اینجا وارد کنید.

محدوده دامنه را بسته به موقعیت مکانی خود انتخاب کنید. US برای آمریکا و EU برای اروپا.

روی لینک Advanced Settings (DKIM) کلیک کنید تا تنظیمات DKIM باز شود.

حالا باید تیک گزینه Create DKIM Authority را بزنید و گزینه 2048 را برای DKIM key length انتخاب کنید.

سپس روی دکمه Add Domain کلیک کنید.

حالا شما دستورالعمل های لازم برای تایید اعتبار دامنه خود را زیر قسمت Add DNS records for sending می بینید.

در این مرحله باید به حساب کاربری هاستینگ خود برگردید و رکورد DNS مشخصی را به ساب دامین خود اضافه نمایید. هاستینگ شما راهنمایی لازم برای انجام این کار را به شما خواهد داد.

مثلا در Bluehost باید در قسمت DNS رکورد به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش TXT برسید.

سپس اولین DNS TXT record جدید را بسازید.

برای Host Record (ممکن است Host یا Name نوشته شده باشد) شما باید ساب دامین خود را وارد کنید. مثل این: mg.yourdomain.com بسته به نوع هاست شما، ممکن است از قبل این ساب دامین وارد شده باشد یا لازم باشد فقط بخشی از آن، یا کل آن را وارد کنید.

برای Value (ممکن است TXT Value  یا  TXT data نوشته شده باشد) فقط کافی است کد مخصوصی را که در قسمت Enter This Value در سایت میل گان وجود دارد را کپی و پیست کنید. مطمئن شوید که رکورد DNS TXT خود را ذخیره می نمایید.

برای وارد کردن رکورد DNS TXT دوم، شما باید Host Record ای را که در ستون Hostname نمایش داده شده را وارد کنید. سپس کد طولانی را که در ستون Enter This Value قرار دارد برای Value وارد کنید.

بعد از ذخیره رکورد DNS TXT دوم، حالا باید رکوردهای MX را از حساب کاربری میل گان خود اضافه نمایید.

وارد کردن این رکورد ها نیز درست مانند وارد کردن رکورد های TXT می باشد. فقط مطمئن شوید که برای هر کدام گزینه MX‌ را انتخاب می کند.

نکته: ممکن است هاست شما به شما اجازه ندهد تا رکورد های MX‌ را وارد نمایید. در این صورت، می توانید بدون وارد کردن این رکورد ها ادامه دهید. هرچند خوب است بدانید که اگر بخواهید به ادرس ایمیل خودتان ایمیل بفرستید، ممکن است با ارور Sender Verification رو به رو شوید.

این تمام کاری است که باید بکنید. برای ردگیری نیازی به افزودن DNS records نخواهد بود.

وقتی رکورد های TXT و MX را وارد کردید، روی دکمه Verify DNS Settings کلیک کنید که در قسمت پایینی صفحه قرار دارد. سپس در یک صفحه از شما پرسیده می شود که می خواهید چگونه ایمیل های خود را ارسال کنید. به این پرسش توجه نکنید و به مسیر Settings » API key  بروید. در اینجا، شما باید روی دکمه VIEW در کنار Private API key کلیک کنید و سپس آن را کپی نمایید.

سپس، کدی را که کپی کردید در افزونه WP Mail SMTP پیست نمایید. مانند تصویر زیر، پایین قسمتی که کد را وارد کردید، نام ساب دامین خود را تایپ کنید. مطمئن شوید که محدوده جغرافیایی درست را انتخاب کردید و دکمه Save Settings را بزنید.

قدم آخر این است که سیستم ایمیل رسانی خود را آزمایش کنید.

 

ارسال ایمیل های وردپرس با استفاده از سرور SMTP سندگرید (SendGrid)

 

سندگرید (SendGrid ) به شما اجازه می دهد تا در ۳۰ روز ابتدایی خود، در مجموع ۴۰۰۰۰ ایمیل رایگان ارسال کنید. بعد از آن، طرح فروش آن ها به شما اجازه خواهد داد تا در طول هر روز بتوانید حداکثر ۱۰۰ ایمیل رایگان بفرستید.

ابتدا، باید سری به سایت SendGrid  بزنید و روی گزینه Start For Free کلیک کنید تا یک اکانت رایگان بسازید.

بعد از ساخت اکانت، به داشبرد خود در سایت SendGrid منتقل می شوید.

در مرحله اول باید هویت فرستنده را مشخص نمایید. روی دکمه Create a Single Sender کلیک کنید.

حالا تنها کافی است تا نام خودتان، آدرس ایمیلتان و آدرس ایمیلی که می خواهید از آن برای ایمیل های وردپرس خود استفاده کنید را وارد نمایید.

مهم: این آدرس ایمیل باید همانی باشد که در تنظیمات افزونه WP Mail SMTP به عنوان فرستنده وارد کرده اید.

حالا خواهید دید که اطلاعات شما در جدول Senders نشان داده می شود.

سپس یک ایمیل تایید اعتبار دریافت می کنید که باید مانند تصویر زیر روی گزینه تایید اعتبار کلیک کنید تا آدرس ایمیل بیزینسی شما تایید شود.

وقتی آدرس ایمیل را تایید کردید، با کلیک روی گزینه Dashbord در منوی کناری به داشبرد خود در سایت SendGrid برگردید. قدم بعدی این است که زیر گزینه Web API and SMTP Relay گزینه استارت را مانند تصویر زیر کلیک کنید.

در صفحه بعد SMTP Relay را بزنید.

حالا برای کلید API خود یک اسم انتخاب کنید و Create Key را بزنید.

سپس کلید API خود را خواهید دید. حالا در یک تب جدید، محیط ادمینی سایت وردپرس خود را باز کنید و به قسمت WP Mail SMTP » Settings بروید. اگر تا الان SendGrid را به عنوان فرستنده ایمیل خود انتخاب نکرده اید، حالا بکنید.

در قسمت پایینی صفحه، یک کادر برای وارد کردن کلید API‌ وجود دارد. کدی که ایجاد کرده بودید را کپی و در این کادر پیست کنید و روی گزینه Save Settings‌ کلیک کنید.

سپس باید تایید کنید که سیستم شما به شکل یکپارچه کار می کند. ابتدا در تنظیمات افزونه WP Mail SMTP به قسمت Email Test بروید. بعد آدرس ایمیل خود را وارد کنید و دکمه Send Email را بزنید.

یک پیام خواهید دید که می گوید ایمیل تست با موفقیت ارسال شد. حتی می توانید ایمیل را در اینباکس خود نیز چک کنید.

حالا که مرحله تست ایمیل با موفقیت سپری شد، به صفحه API در سندگرید برگردید. تیک گزینه I’ve updated my settings را بزنید. بعد روی Next: Verify Integration کلیک کنید.

در صفحه بعدی، روی دکمه Verify Integration کلیک کنید. پیامی مانند تصویر زیر ظاهر خواهد شد:

حالا باید یک ساب دامین بسازید و آن را تایید اعتبار کنید تا کمک کند ارسال ایمیل ها با کیفیت بیشتری انجام شود و رسیدن آن ها را تضمین نماید.

نکته: اگر قادر نیستید تا ساب دامین خود را بسازید و تایید اعتبار کنید، همچنان ایمیل ها از وب سایت شما ارسال خواهند شد. اما این احتمال وجود دارد که درصد کمی از ایمیل ها به مخاطبین خود نرسند و خوانده نشوند.

ساخت یک ساب دامین با استفاده از SendGrid

حالا باید در وب سایت خود یک ساب دامین بسازید. چیزی شبیه به این:

sg.yourdomain.com

برای این کار، وارد حساب هاستینگ خود شوید و از راهنمای آن در مورد ساخت ساب دامین در هاستینگ استفاده کنید. مثلا در هاستینگ Bluehost باید به صفحه Domains » Subdomains بروید.

بعد از ساخت ساب دامین، باید آن را به حساب سندگرید خود نیز اضافه نمایید.

برای این کار، در حساب سندگرید خود به صفحه Settings » Sender Authentication بروید. زیر قسمت Authenticate Your Domain روی دکمه Get Started کلیک کنید.

حالا باید هاست DNS‌ خود را انتخاب کنید. این هاست وب سایت شما است، مگر آن که دامنه شما به اسم یک شرکت دیگر ثبت شده باشد. در مرحله دوم، در پاسخ به سوال ‘Would you also like to brand the links for this domain?’  گزینه Yes را انتخاب کنید. این به آن معنا است که ایمیل های شما با اسم دامنه شما فرستاده می شوند، نه به اسم خود SendGrid. سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

حالا در کادر Domain You Send From نام دامنه خود را وارود کنید. زیر این قسمت، روی لینک Advanced Settings کلیک کنید.

در پنجره جدید، تیک گزینه Use automated security را بردارید و گزینه Use custom return path را تیک بزنید. سپس قسمت اول ساب دامین خود را برای گزینه Return Path بنویسید. مثلا اگر ساب دامین شما sg.example.com است، فقط  sg را تایپ کنید.

بعد از انجام این کار روی دکمه نکست کلیک کنید.

حالا رکوردهای DNS را می بینید که باید آن ها را به دامنه خود اضافه کنید. می توانید از راهنما و پشتیبانی هاستینگ خود برای انجام این کار کمک بگیرید.

بعد از افزودن این رکورد ها، در قسمت پایینی صفحه گزینه Verify را کلیک کنید. سپس یک پیام که می گوید همه چیز با موفقیت انجام شد نشان داده می شود.

در نهایت، یک بار دیگر سیستم ایمیل SMTP خود را تست کنید تا مطمئن شوید ایمیل ها به درستی به مقصد می رسند.

 

تست سیستم ایمیل SMTP

 

همانطور که متوجه شدید، قدم آخر همه روش هایی که در این مقاله ذکر کردیم، تست سیستم ایمیل رسانی با استفاده از سرور SMTP‌بود. حالا می خواهیم ببینیم که چگونه باید این تست را انجام داد.

ابتدا به قسمت Email Test در تنظیمات افزونه WP Mail SMTP بروید.

سپس آدرس ایمیلی که می خواهید ایمیل آزمایشی به آن ارسال شود را وارد کنید.

بعد روی دکمه send email کلیک کنید و ایمیل شما ارسال خواهد شد. سپس باید یک پیام به شما نشان داده شود که می گوید ایمیل با موفقیت ارسال شد.

بعد صندوق ورودی یا همان اینباکس ایمیل خود را تست کنید تا مطمئن شوید که ایمیل از طرف سایت وردپرس به شما با موفقیت ارسال و دریافت شده است.

دیگر راهکارهای رایگان ارسال ایمیل SMTP

به غیر از روش هایی که در این مقاله ذکر کردیم، راه های دیگری نیز وجود دارند که می توانید به وسیله آن ها ایمیل های خود را به شکل رایگان با استفاده از سرور SMTP‌ ارسال کنید. این راه ها را در ادامه معرفی می کنیم:

  • Outlook: فرایند راه اندازی این سیستم نسبت به روش های دیگر کمی طولانی تر است و زمان بیشتری می برد، اما مزیت آن این است که می توانید تعداد خیلی زیادی ایمیل رایگان بفرستید (تا حدکاثر ده هزار ایمیل در هر دقیقه)

 

  • Amazon SESاین سرویس تنها در صورتی توصیه می شود که در زمینه فنی و تکنولوژی از مهارت و تجربه خوبی برخوردار باشید. چرا که راه اندازی آن بسیار پیچیده است و برای افراد تازه کار در این زمینه اصلا راحت نیست. این سرویس برای یک سال ابتدایی رایگان است.

 

 

  • comاین یک راهکار مطمئن و قدرتمند است. تنها ایراد آن این است که فقط برای یک ماه رایگان است و بعد از آن باید برای استفاده از خدماتش پول پرداخت کنید.

 

برای استفاده از هر کدام از این سه روش، می توانید از قسمت تنظیمات افزونه WP Mail SMTP روی لینکی که در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید. در این لینک دستورالعمل استفاده از هر کدام از این روش ها وجود دارد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید از سرور SMTP برای ارسال ایمیل های وردپرس استفاده کنید

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چطور به راحتی دی ان اس (dns) دامنه را عوض کنیم

س دسامبر 29 , 2015
چطور به راحتی نیم سرورهای دامنه را عوض کنیم (و آن ها را به سمت یک هاست جدید هدایت نماییم) آیا نیاز دارید که نیم سرورها را تغییر هید و دامنه خود را به یک ارائه دهنده هاستینگ وردپرس جدید منتقل کنید؟ خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد […]

شاید خوشت بیاد