قرص برای ریزش مو

معرفی قرص برای ریزش مو؛ انواع قرص تقویت مو برای مردان و زنان

 

ریزش مو یک مشکل شایع در بین زنان و مردان است که فارغ از سن، نوع و رنگ مو می‌تواند بر اثر عوامل مختلف ایجاد شود. متخصصان معتقدند ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است، اما اگر این میزان ریزش یا بیشتر از آن باعث کم پشتی و ایجاد لکه‌های طاسی شود شما با پدیده ریزش مو مواجه هستید که در اغلب موارد پزشک متخصص پوست و مو قرص برای ریزش مو تجویز می‌کند. این عارضه می‌تواند ناشی از وراثت، مشکلات هورمونی، بیماری خودایمنی، استرس بیش از حد و تغذیه ناسالم باشد، از همین‌رو بسیار مهم است تا ابتدا علت کم حجمی موهای سر به کمک پزشک تشخیص داده شود؛ سپس از قرص برای ریزش مو استفاده کنید. با این حال اگر کنجکاو هستید بدانید قرص برای ریزش مو چی خوبه، در این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا شما را با بهترین قرص برای ریزش مو آشنا کنیم.

عرفی قرص برای ریزش مو

معرفی قرص برای ریزش مو

داروهای ضد ریزش مو بهترین روش برای درمان این عارضه هستند. در اغلب موارد متخصص پوست و مو متناسب با شرایط فرد و شدت کم پشتی موها یکی از قرص‌های ضد ریزش مو را تجویز می‌کند. این قرص‌ها تنوع بسیار زیادی دارند، از همین‌رو ابتدا باید علت ریزش مو مشخص شود تا پزشک بتواند مناسب‌ترین قرص را برای درمان ریزش مو معرفی کند.با این حال بهتر است آن را با مشورت پزشک استفاده کنید

در ادامه می‌توانید با بهترین قرص‌ها برای ریزش مو آشنا شوید:

قرص فیناستراید (Finasteride)

این دارو بهترین قرص برای ریزش مو مردان، مخصوصا آقایان مبتلا به الگوی طاسی است. فیناستراید پس از مهار آنزیم ۵–آلفا ردوکتاز در فولیکول مو از تبدیل هورمون تستوسترون به دی‌هیدروتستوسترون جلوگیری می‌کند.

دی‌هیدروتستوسترون عامل تخریب موهای سالم به‌شمار می‌آید؛ از همین‌رو قرص فیناستراید با مهار آن می‌تواند فولیکول مو را در اندازه طبیعی نگه دارد. معمولا پس از گذشت چهار تا ۶ ماه پس از مصرف این قرص می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید. با این حال یادتان باشد مصرف فیناستراید برای کودکان، زنان باردار، شیرده و خانم‌ها در سنین باروری خطرناک است.

بیشتر بخوانید:قرص سرماخوردگی در بزرگسالان

قرص پیلفود (Pilfood)

این قرص برای ریزش مو بعد زایمان بسیار مناسب است، زیرا حاوی مواد معدنی مهم مانند آهن، روی، ویتامین E و منگنز است. این ترکیبات کمک می‌کنند تا مشکل ریزش مو که یکی از شایع‌ترین عوارض بعد از زایمان است، برطرف شود. این دارو عوارض جانبی قابل ملاحظه‌ای ندارد، با این حال بهتر است آن را زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو مصرف کنید.

با این حال بهتر است آن را با مشورت پزشک استفاده کنید

قرص‌های ضد آندروژن

آندرژون‌ها مهم‌ترین هورمون برای ریزش مو هستند که با آسیب به فولیکول مو باعث ریزش آن می‌شوند. این نوع ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نام دارد و در زنان و مردان شایع است. برای درمان این عارضه از داروهای متوقف‌کننده آندروژن استفاده می‌کنند که معمولا در زنان نسبت به مردان اثربخشی بالاتری دارد.

اسپیرونولاکتون نوعی قرص برای ریزش مو هورمونی است که معمولا برای زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند، تجویز می‌شود. در این مواقع تولید آندروژن در زنان افزایش می‌یابد و می‌توان به کمک داروی اسپیرونولاکتون آن را متوقف کرد، از همین‌رو این قرص برای ریزش مو شدید ناشی از موارد هورمونی آندروژنیک بسیار مفید است.

دیگر قرص ضد آندروژن که برای ریزش موی هورمونی استفاده می‌شود، کتوکونازول است. این قرص التهاب فولیکول موی سر را کاهش می‌دهد و به تقویت آن کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: روتین موی فر چیست؟

قرص هیرویت (HairVIT)

هیرویت را باید بهترین قرص برای ریزش مو بعد رژیم غذایی دانست. درواقع این قرص خوراکی نوعی مکمل حاوی مواد مغذی برای تقویت و رشد فولیکول‌های مو است که در ترکیبات خود روی، مس، بیوتین، آهن، سلنیوم و اسید آمینه دارد. هیرویت می‌تواند کمبود مواد معدنی‌ای که بدن بعد از رژیم غذایی سخت دچار آن می‌شود را جبران کند، به همین دلیل این روزها یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های ضد ریزش مو به‌شمار می‌آید. همچنین برخی متخصصین به دلیل ترکیبات مغذی بالا از این قرص برای جلوگیری از ریزش مو در زنان استفاده می‌کنند. با این حال بهتر است آن را با مشورت پزشک استفاده کنید

بیشتر بخوانید:چه زمانی قرص‌ مولتی ویتامین مصرف کنیم؟

 (Power fit)

پاورفیت یکی از قرص‌های اصلی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان محسوب می‌شود. این قرص از عصاره نوعی قارچ خشک تهیه شده و در ترکیبات خود اسید آمینه‌های ضروری و قندهای مهمی دارد که آن را به بهترین قرص برای ریزش مو شدید تبدیل کرده است.

همچنین وجود مواد معدنی مانند سلنیوم، ویتامین‌هایی همچون نیاسین، ویتامین دی، ریبوفلاوین، بیوتن و مواد مغذی مثل کلسیم و آهن باعث شده تا قرص پاورفیت به عنوان یک داروی ضد ریزش موی سر پرکاربرد شناخته شود.

با این حال بهتر است آن را با مشورت پزشک استفاده کنید

بیشتر بخوانید:موارد مصرف قرص لاغری

قرص اکوفان (Ecophane)

دوران بارداری و شیردهی یکی از موقعیت‌هایی است که زنان به دلیل تغییرات هورمونی دچار ریزش موی شدید می‌شوند. این مساله باعث شده تا روزانه بانوان زیادی به داروخانه‌ها مراجعه کنند و برای تقویت موهای خود بعد از زایمان و در دوران شیردهی به دنبال قرص مناسبی باشند.

معمولا در این دوران قرصی تجویز می‌شود که بتواند کمبود ماده معدنی و ویتامین بدن مادر را تامین کند. در بین قرص‌هایی مانند پرفکتیل، هیرویت، نورکرین یا پلاتینوم که این قابلیت را دارند، باید به اکوفان اشاره کنیم که بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی است. این قرص حاوی ویتامین B، سیستین، زینک و پروتئین کنجد و گندم است که به استقامت و انعطاف‌پذیری موهای سر کمک می‌کند.با این حال بهتر است آن را با مشورت پزشک استفاده کنید

قرص پریورین (Priorin)

برای درمان ریزش موی ارثی معمولا از داروی هورمونی پریورین استفاده می‌کنند. این قرص در ترکیبات خود اکسید آهن، اکسید منیزیم، روغن جوانه گندم و کلسیم دارد که به تقویت فولیکول موی سر کمک می‌کند. به همین دلیل متخصصان اگر بخواهند قرص برای ریزش مو ارثی و مشکلات کم پشتی موی سر زنان تجویز کنند به سراغ پریورین می‌روند. این دارو عوارض جانبی قابل ملاحظه‌ای ندارد، با این حال توصیه می‌شود در دوران بارداری و شیردهی از آن استفاده نکنید.

بیشتر بدانید: آیا کم خونی و ریزش مو با کمبود ویتامین در ارتباط است؟

قرص فیتو (Phyto)

اگر به دنبال قرص تقویتی برای ریزش موی سر خود هستید، فیتو گزینه مناسبی است. این قرص در ترکیبات خود روغن ماهی، دانه تخمه آفتابگردان و روغن دانه گل گاوزبان دارد و در حال حاضر یکی از قرص‌های پرطرفدار برای درمان ریزش مو با اثرگذاری بالا محسوب می‌شود. با این حال بهتر است آن را با مشورت پزشک استفاده کنید، زیرا احتمال بروز عوارض جانبی همچون جوش صورت و افزایش کلسترول وجود دارد.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید خوشت بیاد